søndag den 28. november 2010

Dyreholds opgave

Dyreholdsopgaven

Jeg har valgt at beskæftige mig med edderkopper. De facinerer mig rigtig meget og de er med til at holde bestanden af myg nede, tror jeg nok. Kan ikke mindes at have set en myg i et edderkopespind. Måske fordi den er let at overse, eller også fordi den ikke går i nettet - jeg hælder nu mest til det første. Så jeg gik i gang med at tømme Klara's (8 år) akvarie for fisk og vand, der var ikke de store protester fra hendes side - dvs da hun fandt ud af at fiskene, de 3 små guppyer, skulle aflives protesterede hun. Hun synes jeg var ond når jeg ville aflive dem. Vi fik talt lidt om hvad et godt liv var og hvornår noget var ondt eller dyremishandling. en rigtig god snak hvor hun godt kunne se at dyr skulle have det godt medens de levede og skulle aflives så det ikke gjorde ondt på dem. Så hun var med til at fange dem med net og putte dem over i et krus med vand, da alle 3 var fanget kiggede vi lidt på dem, svømmede livligt rundt = de havde det godt. Kogekedlen blev sat over, og vandet fra koppen blev hældt fra og så blev fiskene skoldet. Klara undrede sig over at de døde SÅ hurtigt, men kunne godt se at de ikke led.

Akvariet blev tømt og jeg fandt nogle blade, en lille træstamme, fik sat gazebind for de to huller og var nu klar til at fange edderkopper.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar