fredag den 18. september 2009

Efteråret på vej

Smukke sensommerdage i september, det vrimler med edderkopper, biller, berusede bier kommer forbi i ny og næ. Her forleden var der fornemt besøg - en halvstor sølvsmed - tror jeg nok. Jeg mangler stadig en god opslagsbog til at have med. Det er sjovest når man kan sige at jeg lige har set en flot sølvsmed når det nu var en ....

Den fløj ind i mig nogle gange, hvilket jeg undrede mig over, den slingrede frem og tilbage over de nedfaldne mirabeller. Endelig fik jeg øje på de små fluer der sad og mæskede sig i de halvrådne mirabeller - når de lettede var søvsmeden der som et søm - bortset fra at den efterhånden nok var temmelig pløret af at spise fulde fluer.

2 kommentarer:

  1. Hej Lars
    Fint du er kommet i gang på bloggen - jeg er spændt på at læse om, hvilken biotop du har valgt!

    Vh Ida

    SvarSlet
  2. Tankevækkende, at sølvsmede har deres egen Crazy Daizy :O

    SvarSlet